INTERAKTYWNE PODWÓRKO POD "CZWÓRKĄ"

Autor pomysłu:
Agata Barańska
Status:
realizowany
Lokalizacja:
Radlin, Wiosny Ludów 287
Poparcie pomysłu: 0
Głównym celem projektu jest stworzenie, w miejscu często odwiedzanym ze względu na rekreacyjny charakter, strefy wspólnego odpoczynku dla rodzin zamieszkujących okolice szkoły oraz wykorzystanie przestrzeni szkolnego podwórka do interaktywnych działań uczniów w czasie przerw międzylekcyjnych. Szkolne podwórko jest miejscem często wykorzystywanym przez uczniów szkoły, jak również przez odwiedzających to miejsce mieszkańców Radlina. W rozmowach z mieszkańcami wielu z nich, będących jednocześnie rodzicami uczniów SP4, zauważa potrzebę stworzenia przestrzeni, która w godzinach zajęć lekcyjnych służyłaby uczniom, a w popołudnia i w weekendy mieszkańcom Radlina. Beneficjentami projektu są uczniowie Szkoły Podstawowej Nr 4 w Radlinie, którzy zarówno podczas pobytu w szkole, jak i po zajęciach (wspólnie z rodzicami, młodszym rodzeństwem) poświęcą czas na zabawy, spacery, ruch w otoczeniu szkoły. Atrakcyjność położenia szkoły (w parku leśnym) sprzyja odpoczynkowi, zwłaszcza w weekendy. W pobliżu podwórka, które chcemy zagospodarować, znajduje się plac zabaw, z którego korzystają zarówno młodsi uczniowie, jak i mieszkańcy okolicy, zwłaszcza spacerujący z małymi dziećmi. Naszym celem jest, aby miejsce wokół szkoły stało się atrakcyjne dla wszystkich odwiedzających park leśny. Pomysł interaktywnego placu zabaw został przedstawiony Dyrekcji Szkoły Podstawowej Nr 4 w Radlinie. Przychylność i chęć współpracy ze strony Dyrekcji w realizacji projektu umożliwi wykonanie zaplanowanych przedsięwzięć. Wyłożone betonową kostką podwórko o powierzchni 770m2 chcemy zagospodarować przez ustawienie na nim 4 siedzisk betonowo-drewnianych pod oknami sal lekcyjnych, w czasie przerw służyć będą one młodzieży, a popołudniami rodzicom przebywającym tam z małymi dziećmi. Na wskazanej powierzchni ustawione zostaną 2 aktywne tablice służące młodszym dzieciom do rozwijania małej motoryki. Kolejną interaktywną atrakcją będzie ustawienie zestawu muzycznego (4 sprzęty), które umożliwią dzieciom poznanie różnych dźwięków muzycznych wywoływanych poprzez dotyk czy uderzenie. Dzieci będą mogły same komponować rytmy wystukiwane przez siebie podczas zabawy. Kolejnym elementem zagospodarowania terenu będzie podwójny stół betonowy z ławkami do gry w szachy i chińczyka. Stworzy to okazję do utrwalenia umiejętności szachowych młodzieży oraz rodzin korzystających z atrakcji podwórka. Ostatnim elementem wystroju będzie podest w kształcie sześcianu foremnego, odporny na zewnętrzne warunki atmosferyczne, ale z możliwością demontażu na zimowy okres. Podest umożliwi w ciepłe dni stworzenie na jego powierzchni strefy gier planszowych. Powierzchnia podestu będzie wykonana z materiału umożliwiającego siedzenie na nim dzieciom bez dodatkowych zabezpieczeń i rozgrywanie gier planszowych zakupionych również w ramach budżetu. Podest będzie wykorzystywany również podczas imprez kulturalno-sportowych organizowanych na terenie szkoły (festyny szkolne, festyny organizowane przez stowarzyszenia, organizacje). Wybór miejsca ma również znaczenie związane z bezpieczeństwem i troską o utrzymanie sprzętów w należytym stanie. Teren ten jest monitorowany, a obsługa szkoły dba o czystość otoczenia i sprzętu już istniejącego na terenie SP4. Zakupione urządzenia będą posiadały wymagane atesty, elementy zakupionych sprzętów będą odporne na wszelkie niekorzystne czynniki zewnętrzne i służyć mogą beneficjentom przez wiele lat użytkowania.
Typ pomysłu:
sport/fitness
Dla kogo:
dzieci, mieszkańcy całego miasta / całej gminy, mieszkańcy dzielnicy, szkoła

Oficjalne głosowanie organizuje Urząd Miasta Radlin

Lokalizacja: ul. Józefa Rymera 15, 44-310 Radlin Telefon 324590200

Dodając komentarze korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane wypowiedzi są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie - kliknij w link "Zgłoś Facebookowi" przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku (Link do https://www.facebook.com/policies)

Widzisz problem?

Jeśli realizacja tego pomysłu budzi Twoje wątpliwości