Budżet obywatelski Wrocław 2018: zasady
Wrocławianie sami wybierają co chcą w tym roku zrobić za miejskie pieniądze. Dokładnie 25 mln 250 tys. zł jest w tym roku do podziału w ramach Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. 8 stycznia ruszył nabór wniosków. Termin składania wniosków minął 18 lutego. Weryfikacja wniosków potrwa do 31 maja. Termin złożenia poprawionych projektów upływa 8 lipca. Do 24 sierpnia Wrocławska Rada ds. Budżetu Obywatelskiego zarekomenduje prezydentowi Wrocławia listę pozytywnie zweryfikowanych projektów. I teraz najważniejsze - głosowanie. Głosowanie na projekty planowane jest pomiędzy 14 września a 1 października. W głosowaniu mieszkańcy będą wybierać 5 projektów: 2 ogólnomiejskie, 2 rejonowe i 1 na obiekty zabytkowe.
Od tego roku lider projektu będzie mógł ujawnić swoją tożsamość (mieszkańcy dowiedzą się, kto stoi za danym projektem i będą mogli się z nim skontaktować), nie będzie jednak można składać projektów dotyczących bieżących napraw i remontów. Jeden projekt będzie mógł dotyczyć najwyżej 10 lokalizacji.
Nowością jest też dodatkowa pula - 250 tys. zł na realizację programów związanych z zabytkami. Obiekty zgłoszone do WBO nie mogą jednak być wpisane do rejestru zabytków.