Budżet obywatelski Blachownia 2018

Edycja budżetu:

2018

Budżet obywatelski Blachownia 2018: harmonogram

  1. Składanie wniosków projektów 22.05.2018 - 29.06.2018
  2. Weryfikacja prawno-merytoryczna złożonych wniosków 02.07.2018 - 03.08.2018
  3. Głosowanie 12.09.2018 - 19.09.2018
  4. Ogłoszenie wyników 28.09.2018
  5. Realizacja projektów 01.01.2019 - 31.12.2019

Budżet obywatelski Blachownia 2018: zasady

Tak jak w poprzednich latach mieszkańcy będą mogli zaproponować i wybrać do realizacji projekty w każdym sołectwie i trzech obszarach miasta Blachownia na łączną kwotę 350 tysięcy złotych.
Projekty można było zgłaszać do 29 czerwca, zaś samo głosowanie odbędzie się w terminie 12-19 września.

Numer edycji:
4
Kto może głosować:
wszyscy

Oficjalne głosowanie organizuje Urząd Miejski w Blachowni

Lokalizacja: Henryka Sienkiewicza 22, 42-290 Blachownia Telefon 34 327 04 09
Przejdź na stronę Urzędu
zobacz wszystkie

Baza wiedzy

1. Skąd wziął się budżet obywatelski?

Historia budżetów obywatelskich jest bardzo młoda. Wszystko zaczęło się 1989 roku, kiedy w brazylijskim mieście Porto Alegre po raz pierwszy zrealizowane zostało takie przedsięwzięcie. Do 2008 roku budżet obywatelski w Brazylii wprowadziło około 200 miast. W Europie jako pierwsi o wydatkowaniu publicznych pieniędzy współdecydowali mieszkańcy Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Hiszpanii czy Włoch.

2. Jaki jest cel procesu partycypacji?

Najważniejszym celem budżetów obywatelskich jest włączenie mieszkańców i mieszkanek w zarządzanie okolicą, w której żyją, rozwój dyskusji wśród lokalnych społeczności na temat koniecznych zmian, a przez to efektywniejsze i zgodne z rzeczywistymi potrzebami ludzi wydawanie samorządowych pieniędzy.

3. Czy idea partycypacji dotyczy tylko miast?

Idea partycypacji ciągle się rozwija. Obecnie stosowana jest na różnych szczeblach administracji: nie tylko w miastach i gminach, ale również dzielnicach, osiedlach czy województwach.

Widzisz problem?

Jeśli realizacja budżetu obywatelskiego budzi Twoje wątpliwości